Wanita Lebih Yakin Dengan Tubuh Badan Sendiri Pada Usia 30an

Advertisement
Bukan sedikit wanita beranggapan bahawa semakin bertambahnya umur, maka semakin bertambah pula berat badan. Tapi mengikut kajian yang dijalankan oleh Sanctuary Spa Active Reverse Body, di usia 34 tahun, wanita berasa lebih bahagia dengan tubuh mereka.

Di usia tersebut, mereka boleh menerima gumpalan daging dan benjolan yang ada di tubuh. Kira-kira lapan juta wanita di Britain akhirnya boleh melihat diri mereka sendiri tanpa pakaian di depan cermin setiap hari.

Kira-kira 25% wanita akan melihat penampilan tubuh mereka di cermin sekali seminggu. Dan hanya 16% wanita tidak pernah melihat diri mereka di depan cermin tanpa sebarang pakaian.

"Biasanya di awal dan pertengahan usia 30 tahun, mereka mempunyai kepercayaan diri yang besar terhadap tubuh mereka," kata Nichola Joss, seorang ahli kecantikan, yang dipetik dari Daily Mail.

Wanita di usia itu bekerja keras untuk mengekalkan bentuk tubuhnya.

Gambar Hiasan

Biasanya apa yang mereka lakukan ialah menjaga pola makan dan merawat tubuh dengan kerap.

"Ramai wanita di usia 34 tahun yang saya tahu telah mengalami hubungan cinta atau persahabatan peribadi yang erat dan ini yang memberikan mereka kepercayaan diri, luar dan dalam," tambah Joss.

Ketika ditanya bahagian badan kegemaran mereka, 30% daripada mereka yang ditinjau mendedahkan dengan bangga, payudara!

Mereka menyatakan itulah bahagian tubuh yang paling mereka suka pamerkan.

Sementara 22% responden yang lain menjawab kaki dan 19% memilih bahu. Sedangkan 57% yang lain memilih perut adalah bahagian tubuh yang paling ingin mereka ubah.

Ketika musim panas, wanita di Britain dalam dilema ketika berpakaian di pantai.

65% wanita mengaku bahawa mereka tidak akan memakai bikini kerana takut memalukan diri mereka.


Apa Komen Anda?

0 comments:

Post a Comment