Wanita Menganggap Pelukan Dari Pasangan Adalah Lambang Kesetiaan

Advertisement
Lelaki sebenarnya tidak faham mengapa wanita sangat suka dipeluk. Bagi lelaki, pelukan hanyalah perbuatan fizikal, manakala bagi wanita, pelukan menyimpan erti lebih dalam.

Pelukan memberi manfaat besar bagi kesihatan jiwa dan boleh dilakukan secara spontan. Bagi anda yang asing dan tak biasa dipeluk mahupun memeluk, mungkin anda perlukan sedikit tips.

Gambar Hiasan

Mengapa wanita suka dipeluk?

Aktiviti memeluk melepaskan hormon oksitosin. Oksitosin bertanggungjawab memancing apa yang disebut para ilmuwan sebagai ‘sepasang ikatan’. Maksudnya, pelukan membuatkan pasangan merasa lebih dekat dan intim. Dalam urusan cinta, pelukan mampu mencipta ikatan di antara lelaki dan wanita. Lebih dari itu, bagi wanita, pelukan merupakan bentuk komitmen cinta dan kesetiaan pasangan. Pelukan memberi makna yang dalam jika dilakukan dengan tulus. Jadi, alasan wanita menyukai pelukan adalah kerana pelukan ini memberikan maksud yang mendalam.

Mengapa anda harus memeluk?

Jika ia boleh membuatkan diri rileks secara fizikal dan emosi, anda mungkin benar-benar boleh menikmati beberapa kebaikan dengan sebab pelukan. Satu penelitian yang dilakukan di Chicago menyatakan, pasangan yang secara teratur dan spontan saling memberi kasih sayang [...]

Kami terpaksa memindahkan artikel ini. Klik Sini untuk menyambung bacaan


Apa Komen Anda?

0 comments:

Post a Comment